erotizm hayatın onaylanmasıdır

‘eylem her durumda bir erdemdir.’
deleuze
madrid ismi anne imgesidir. imge, hep var olan birşey.
doktor, serrano caddesi’nden jose-ortega gasset isimli geniş caddeye döndü. öğleden sonra. uyumsuz renkli kıyafetli ispanyol kadın saçlarını düzeltti. jose-ortega gasset, ispanyol toplumunu damgaladı: ‘ispanyollar omurgasızdır’. doktor ispanyol kadından sigara istedi. güzel kadın çekici olmak istiyorsa aptallığını gizlemeye çalışıyordur. ispanyol kadın güzel. yüzünde herhangi bir kuşkulu saflıktan eser yok. yabancılarla değiş tokuşa hazır.

ara zamandan kalma bar. duvarda picasso’nun resmi. resim, velazquez’in ‘las meninas’ isimli tablosunun kubik formda yorumu. picasso. velazquez, 1622 yılında madrid’e geldi, dördüncü filip’in sarayına yerleşti. foucault, ingilizce başlığı, ‘the order of things’ olan eserinde, bu resmin avrupa sanatındaki episteme devrimi olduğunu yazdı. epistemeye göre, kişi benzerinin yanında zorunlu olarak görünmez olur ve başkasının gözündeki kişi sadece bir benzeridir. doktor foucault teorisi ile şunu anlıyor: bir erkek ancak bir benzeri kadının yanında kendini rahat hissediyor. bir erkek, epistemeye göre zorunlu olarak kadının yanında görünmez olacağından kadından paçayı kurtarmış oluyor.
doktor, ispanyol kadınlarının çirkin akdenizliler olduğunu varsayıyor. ispanyol kadınları üç gruptur. ilk grup afrika’dan gelenlerden oluşur. yuvarlak hatlı, kocaman gözlü ve zenci görünümlü kahverengi tenlidirler. ikinci grup, yassı kemikli olanlardır ki güzel oldukları söylenemez. son grup, kayserili kadınlardan oluşur. göç teorisine iberya yarımadasına yerleşenlerin bir kısmı anadolu’dan gelenlerdir. madrid’teki sibeles anıtı kanıt sayımalı.
sonia’nın rengi kahverengi. kadınlar, doktor’un kurduğu teoriye göre iki tiptir. ilktekiler, erotik kadınlardır. yoğunlaştırılmış şiddet içerirler ve sağlıklı görünüme sahiptirler. bu durumda ötekiler, diğer gruba dahil olurlar. gruplandırma, hayatın eğlence ve can sıkıntısından oluştuğu varsayımına uygundur. her kadın kendisinin yetersiz olduğuna inanır. kadın saldırganlığının ve kadın fedakarlığının gerisinde duran yetersizlik inancıdır.
doktor’un sonia ile karşılaşması sınırda bir olay. doktor, bu karşılaşma olayının tesadüfiliğine inanmıyor. sınırdaki olay, doktor için varoluşsal anlam içermeli. his ile onaylanan bir anlam. hepimiz bir başımıza öleceğiz. ölümle baş edebileceğine inanan erotiktir. sonia, boğa burcu kadını. kendine güvendiğinden erotik.
sınırda yaşayanlar siyahi sayılır.
barda düzensiz nesneler ahşap ve taş kumaşlar içinde. yeni herhangi birşey yok. insanların sayısallaştırılmış bir zaman algısına sahip olmadıkları anlaşılabiliyor. sonia, bir iki bardak şarap içtikten sonra konuşmaya başladı. özgür ve dedikoducu konuşma tarzı doktor’un gerilimini azaltıyor.  sonia’nın var olup olmadığı çok belirsiz. doktor, sonia’nın var olup olmadığına ilişkin belirsizliği kavrıyor.
kadındaki belirsizlik erotizmin başlangıcıdır.
28 Şubat 2011- sivildenemeler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder