pembe ateşten bir çan çalıyor bulutlarda'
rimbaud
1
hayat savaş ortamıdır.
savaş, başkasına bir irade kabul ettirmek amacı ile yapılır.
türkler arasındaki değiş tokuşun en azda olmasının nedeni nedir? dayanışma sona erdi. bir başkasını onaylamak imkansız.
politik cepheler türklerde gerçek değildir.
birkaç kez denendi. başarılıdır. adaletsizlik ve müdahale, türklerin kardeş kavgasına hazırlamakta kullanılan iki kavramdır. adaletsizlik, türklerin tanınmamasıdır. müdahale, düzenin bozulmasıdır. müdahale, kapitalizmin türklerin düzenine dahil edilmesi için oynanan oyunlar olarak tanımlanmalıdır.
2
jose ortega gasset, ispanyol toplumunu açıkladı. bir sözü şudur: 'ispanya, omurgasız bir toplumdur.'
ispanyol kavmini bitiren jose ortega gasset'tir.
türklerde yaşanan bilme dönüşleridir. 'bilme dönüşü', foucaultcu teoridir. şunları ima eder: 'hayır! artık bilmeyi değil yaşamı istiyoruz.'
'artık bilgi değil gerçeği istiyoruz.'
'kitap değil para.'
politik devrim peşindekilerin reklamcı olmaları bilme dönüşüdür.
3
türkler yabancılara fazla iyi davranırlar.
dünyanın hiçbir ülkesinde yabancılar türkiye'de gördükleri ilgiyi görmezler. türkler, yabancı olana bayılırlar.
türk, yabancıyı tanır mı?
tabii ki hayır.
türk, kendisine söyleneni yapıyor.
4
politikanın anlaşıması için incelenmesi gereken sensin!
türkiye'de politika konuşulmaz. türkiye'de politika konuştuğu varsayılan kişi, iktidara maruzdur.
problem, iktidarın belirlenmiş ve meşru mekanizmalarını konuşmak değildir. problem, iktidarı sınırda, son çizgide kavramaktır. kurumlar, teknikler ve davranışlar olarak iktidarın çalışma sisteminin konuşulması politikanın konuşulmasıdır. iktidar, hukukun sınırında kavranır.
iktidar, kendi kararı çerçevesinde incelenmez. iktidardakinin amacı nedir, iktidardakinin kafasında ne var, iktidardaki nereye varmak istiyor, iktidardaki neyin peşinde, tipi soruların sorulması iktidarın anlaşılmasında hiç bir işe yaramaz. iktidar, dış yüzüne bakarak anlaşılır. politikayı anlamak için sorulması gereken soru şudur: iktidarda olan tek irade ve tek beden, kendisine bağlı olanla çok sınıflı, çok ideolojili, çok hatıralı kategorileri nasıl ikna ediyor.soru işareti.
iktidarda olan iktidardadır. iktidarda olana aracı olanlar, kendilerini yeniden yaratmasına rıza gösterenler kim?
foucault'yu dinle: 'iktidarın yeri şurada ya da burada belirlenemez hiçbir zaman, hiçbir zaman birilerinin elinde değildir, hiçbir zaman bir zenginlik ya da bir mal gibi sahiplenemez. iktidar işler. iktidar ağ biçiminde işler ve bu ağ üzerinde bireyler dolaşmakla kalmazlar, sürekli olarak bu iktidara katlanmak ve iktidarı uygulamak durumundadırlar. hiçbir zaman iktidarın rıza gösteren ya da atıl hedefi olmazlar, her zaman onun aracıları olurlar. başka deyişle iktidar bireylerden düzgeçiş yapar, onlara uygulanmaz. bu durumda kanımca, bireyi, kişileri boyunduruğuna alacak ya da onları kıracak olan iktidarın gelip çarptığı, üzerinde uygulandığı bir tür basit çekirdek, atom, sayısız ve suskun bir özdek olarak kavramamalı. aslında, bir bedeni, jestleri, söylemleri, arzuları birey olarak kimlikleştiren ve oluşturan şey, işte bu tam olarak iktidarın etmenlerinden biridir. şöyle ki birey iktidarın karşısında değildir, bence onun ilk etmenlerinden biridir. birey iktidarın bir etmenidir ve aynı zamanda, bir etmeni olduğu ölçüde de onun aracısıdır. iktidar, oluşturduğu bireyden geçiş yapar.'
5
kimse diğer yarısını aramaz. herkesin aradığı kendisidir.
6
ruhu kurtarmak, putları yıkmakla mümkündür. putlar, hakikatin ve sonsuzluğun düşmanıdırlar. putları yıktığında kendin olmak imkanına sahip olacaksın.
7
bir kadının aradığı şey kendi yanılsamalarının desteklenmesidir. kadın, sevgi istemez. kadın destek ister. son devrede; destek, para demektir.
8
ilişki, erkekle kadın arasında yaşanan rastlantısal olaydır. ilişkiden yola çıkarak hakikate varmak imkansızdır.
9
aşk ilişkisindeki kriz bir gelişmiş teori ile anlaşılamaz. kriz, sade bir teori ile anlaşılabilir. aşık olan birisinin teori geliştirmesi imkansızdır. en sade teori en işe yarar teoridir. içinden gelen sesi dinle.
anlaşılmaz birşey oldu da birden çok ihtimal mi var? en basiti üzerinde düşün. anlaşılmaz birşeyin gerisinde çoğu kez çok basit bir olay vardır.
gerçek bir düşünürün daima tek bir teorisi vardır.
27 Mart 2008
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder