telefon çalmadı



‘fiili olmadığı halde gerçek, soyut olmadığı halde zihinsel’.
proust.

telefon çalmıyor. kimse aramıyor. telefon çalmalıydı, çalmadı. bir kötü haber bekliyorum. telefon çalışıyor, kontrol ediyorum, aranmıyorum.
ruya ve fal, birşey imâ ediyor. sabah başlayan hayat, başka. aldatıcı göstergeler iktidarı.düşüncenin ve eylemin yerini alan göstergeler.
karıştırıcı hata şu: ‘fiili şimdiden geçmişe gitmek’. çeşitli şimdilerle geçmişi yeniden oluşturmak, işte hata. doğru şu: geçmişin içinde yer almalıyız. geçmiş geçmedi ve şimdiyi oluşturmaya devam ediyor. ettiğine göre, doğru olan bu.
deleuze: ‘aslında hakikat kendisini sunmaz, kendisini ele verir; iletilmez, yorumlanır; istenmiş değildir, istem dışıdır’.
aramak nedir, beklemek, telefon beklemek ve türevi olan öteki durumlar. haber nedir, sorusu da var. haber bir başkasının faili olduğu nesnedir ve iktidar ilişkisinden ayrı değildir. haber bir hiyerarşi sisteminde kullanılır ve öznenin iktidar alanına dahil edilmesine yöneliktir. aramak, epistemedeki aramak ve pratikte sonuç beklemek, kendini terk etmekle mümkün olan bir şey. hiçbir arayış özgrlükle sonuçlanmaz. o halde iyi haber yoktur. haber, normal olarak birinin haberidir, yanlı ve bir yere aittir. başka bir yere.
sonunda batacağımıza ilişkin yanılsamanın yararı yok. olayın içinde iken, ne olduğunu kavrayamıyoruz, başındayız ve dışındayız. olayın sonunda, o da belki, olayı kavrıyoruz, belki çünkü teori kurarsak kavrayabiliriz.
göstergeler kullanıyoruz, göstergelerin etkisindeyiz. öğrenmek, atlatmak, sözleşmek, etkilenmek, aşık olmak, yalnızca, göstergelerle mümkündür, göstergelerin değerlendirilmesi, anlaşılması ve kullanılması ile. telefonun çalmaması bir göstergedir ve durum şimdiki psişenin oluşturduğu karamsarlıkla yorumlanır. telefonun çalmaması psişeden bağımsız olarak değerlendirilebilir birşey değil. ihtimal.
göstergeleri kullanmak, konuşmamak ve düşünmemek oluyor, işaret etmektir. olay zamanında, ânında, işaretleşiyoruz. düşünmek ve konuşmak, olay gerçekleştikten sonra mümkün oluyor.
sonunda kurtulabiliriz. belki de kötü diye bir şey yoktur, kötü olan yalnızca bir varsayımdır ve oluşturulduğu için gerçek değildir. kurtulmamız, fail olandan kopmamıza, ayrılmamıza, bağımsızlığımızı sağlamamıza bağlı.
sonunda kurtulup kurtulmamızın bir önemi yok. sondan önceki zaman dilimi olan süreç önemli, çünkü oradayız ve yaşadığımızı algıladığımız zaman dilimidir, ve tarihtir.

02 Mayıs 2011 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder