01.07.2012 16:06
“reçete yazmak kolaydır, insanlarla anlaşmak zordur”. kafka.
doğru yolda ilerleyen aşkı bulur. doğru
yolu seçen aşkı hak etmiştir. aşk, oradadır.
bağımlılık kötü bir şeydir. nefretin
üstünü örter, aşk şalı ile. bağımlılık ve nefret, öldürür. yavaş yavaş.
bağımlılık sahte parayı kabul etmek
gibidir. gerçeğini görsen almazsın. kandırılmışsındır, bilirsin ve geri dönmen
imkânsızdır. döndüğünden zarar edeceğine inanırsın. gerçek ötekidir.
insan teki yolun sonu gelmeden dönmesi
gerektiğini hisseder. bilir. dönmez. bir mucize bekler. bilmediği ise yolun
sonunun neresi olduğudur. birisinin yolun sonunu söylemesi gerekir.
insan beyni aşk ile bağımlılığı karıştırır.
beyin bir şeyi daha karıştırır: ilerlemek ile yerinde saymayı. insanların
önemli bir bölümü ilerlediklerini düşünürler, düşünmekten öte ilerlediklerine
emindirler. yerinde saydıklarını, aynı şarkıyı söylediklerini, aynı resmi
yaptıklarını, aynı suçları işlediklerini fark edemezler. bu bir ölümdür, içine
düşülen en derin boşluk ve sonu yoktur. içinde bir ömür geçer.
aşk bir teslimiyettir. o’nu yazmayı/
konuşmayı deneme. ve o’ndan korkma.
bir fransızsözü var: aşık olduğunda
dünya çölleşir.
aşk, egonun yok olmasıdır.
aşk yalnızca egoyu öldürmez herkesi
öldürür.
batı’da aşk ölüdür. batı’da aşkın
yerine icat edilen para/ sermayedir. modern zamanda batı’da aşkı, sermaye
birikimi öldürdü.aşkın ölümü, insanın ve doğanın ölümü. batı, anlamıyor.
batı, dönemiyor. dönemez.
batı, yok olduktan sonra bir şey
değecek: insanlık makine medeniyetinden/ insanı makineleştiren yanlış
medeniyetten kurtulacaktır.
rousseau’nun 28 haziran doğumludur.
enis batur, kafka ve benjamin gibi yengeç burcundandır. yengeçlerin başka
bir dünyaları var, kapalı ve takıntılı.
rousseau, 1762’de yayınlanan, emile ya
da eğitim üzerine, isimli yapıtında: “neden türkler bizden daha insancıl, daha
misafirperverdir? çünkü onların tamamen keyfi olan yönetiminde, şahısların
büyüklüğü ve servetin daima daha istikrarsız olması nedeni ile, gözden düşmeyi
ve fakirliği kendilerine yabancı bir şey olarak görmüyorlar, yarın herkes bugün
yardım ettiği kişinin durumuna düşebilir”.
şeyleri yalnızca madde ile açıklamak.
bu satırları not eden rousseau’nun aşkı
anlamadığı açıktır.
bu iyi değil.
selâm ile.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder