27.04.2013 00:00
‘mü’minin niyeti, amelinden hayırlıdır”. hadis-i şerif.
tren, hızlı.
çocuk, trende. çocuk,
trenin camından dünyaya bakıyor. tabiat, insanlar, biyolojik hayat, görüntüler,
grafikler. Tren, hızla yol alıyor. çocuk, büyüyor. çocuk belki gelişiyor.
büyümek, sayısal artış. gelişmek, bakış açısı oluşturmak.
çocuk, daima trende. görüntü
sahibi. bir pencereden görüyor dışarıyı. görüntüler karışır. görüntüler kafa
karıştırır. zihin kirlenir.
kendi hâlindeki zihin
görüntüleri bir grafik olarak kaydeder.
yanlış anlamaları
anlatan bir grafik. yükselen belli bir noktada yükselişi duran/ sonra /
azalan bir grafik. enerji düştüğünde yanlış anlama azalıyor.
çocuk trende olduğunun
farkında değil. çocuk, gündüz uyuyor/gece uyuyor. çocuk söze gelmiyor. çocuğun
söze gelmesi için bir şey olması gerek. bir hata/ kaza/mesaj.
bak çocuk her ân bak. gördüklerini
kelimelerin üstünde tutma. ilke bu. uyanık olmanın ilkesi. önce kelime var.
grafik, ardından.
çocuk, oyun oynar.
öğrenir. kavrar. öteki çocuklarla ilişkide mesele ortaya çıkar. kelime,
şarttır. yoksa kaos. zorbalık.
çocuk için öteki
çocuklar görüntü. pencerenin dışındaki görüntü kadar görüntü. iki görüntü
arasındaki fark, hız farkı.
zihin, oluşturulur.
birikim ve birikime uyum.
çocuk, sorar: neden/
nereye gidiyorum/ tüm bunlar ne için?
çocuk, trenin nereye
gittiğini bilmez. neden trende olduğunu da. bir çocuk, saçmalama, der the
çocuğa/ eğleniyoruz işte/ yemekler de fena değil/ oyuncaklarımız var/ belanımı
istiyorsun?
bir diğer çocuk, babam
söyledi trenin gittiği yeri/ iyi bir yere gidiyoruz/ babam yalan söylemez, der.
üçüncü çocuk, sakin olun
der/ ortada ne bir tren var ne de hız/ aslında biz de yokuz/ sakin olduğunuz
sürece yolculukta sıkıntı olmaz.
dördüncü çocuk, devrede:
tren, var/ biz istersek olabiliriz/ görüntüler gerçek dışı/ rüyadayız ve
hakikat uyandığımızda ortaya çıkacak/ rüyada birbirimizle çok konuşmasak daha
iyi/ birbirimizin rüyasına müdahale etmeyelim/ araştırmanın bir anlamı yok/
kendimizi hatırlayalım.
selâm ile.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder