23.03.2013 00:17
insan normal olarak krizdedir
benjamin, dünyevi
metinleri kutsal metinlermişçesine ele aldı.
yöntem sana tanıdık
geliyor mu? mevzuat hazretleri, genel merkez talimatnamesi ve başka şeyler,
türklerde kutsal metinlermişçesine uygulanır.
bizde böyle, dedi bir
memur.
iyi de siz yoksunuz ki.
olmayan siz, dünyevi
metinleri kutsal metinlermişçesine ele aldığınızda hiç yoktan siz olmuyorsunuz
ki?
benjamin’in çalışma
yöntemi, insanların günlük olanı kutsal varsaymaları nedeni ile işe yaradı.
benjamin, tıpkı hegel
gibi, fantezi’yi, en küçük şeyde ekstrapolasyon, olarak tanımladı. şey’i olduğu
gibi görmek, anlamında. şey’i göremeyen şey’i göreni uçuk olarak görebilir.
dışarıda / orada bir şey
yok ve orada bir şeyin olmadığını varsaymak fantastiktir ve toparlayıcıdır.
toparlayıcıdır, insan teki dışarıda aramaz. fantastiktir, insan göremez.
adorno: “düşünce şeye
dokunmak, onu koklamak istercesine onu sıkıştırır. bu tür bir ikinci
duyumsallık sayesinde, kör görüşün tesadüfüne teslim olmadan, sınıflandıran
yöntemlerin ulaşamadığı altın damarlarına girmeyi umar. mesafenin nesneye
indirgenmesi aynı zamanda, benjamin’in düşüncelerini ilerde yönlendirecek olan
olası pratikle ilişkiyi kurar. benjamin, deneyimin deja vu’da açıklığa
kavuşturmadan ve nesnellik olmaksızın bulduğu şeyi, proust’un irade dışı
hatırlama sayesinde gerçeğe edebi olarak yeniden kurmak olacağını umduğu şeyi
aşmak ve kavramla gerçeğe yükseltmek istiyordu”.
yaşadığımız yer nasıl
bir yer? fantastik değil mi?
türkçe’de gerçek
kelimesi ile fantastik kelimesinin nasıl ilişkilendirildiği, yaşadığımız yerin
nasıl bir yer olacağına dair kesin bir bilgi veriyor.
iktisadi alandan bir
örnek. 1980’lerde uygulanmaya başlanan yeni liberal iktisat siyaseti, bir
doktrindir. ve zamanın gerçeği olarak sunuldu. matematik ve mantık kelimeleri
kullanılarak.
bu, ilginç değil.
ilginç olan, kabul
görmesi. birkaç bin kişi kabul etti.
bir yöntem yoksa bir
gerçekten söz etmek imkânsızdır.
selâm ile.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder