bir senaryo olarak sosyal medya (1)


 13.06.2012 00:07


“biz türkiye’de yaşayan insanlar olarak öyle yalan yanlış şeylere inandırılmış, öyle kabul edilemez şeyleri kabul etmişiz ki, insanlara kendileri hakkında ya da birlikte yaşadıkları insanlar hakkında ne söylersen söyle, söylediğin şeyler asla mantıklı gelmez”. ismet özel.

sosyal medya, iki şeye karşı. bir: sosyal olana. iki: medyaya.
sosyal olan nedir? herşey. toplum, politika, aile, mahalle. sosyal medya, klasik olan bu kurumların karşısında. ve parçalıyor.
bir: napolyon’un keşfi olan bugünkü/ modern aile kurumu’nu sosyal medya yıkıyor. iki: arap baharında sosyal medyanın rolü bir araç olarak ortaya çıkıyor.
ya medyanın geleceği? medyanın bir geleceği yok. bugünkü gazete ve televizyon, tv,  yok oluyor. sosyal medya, medya’nın yerini alıyor.
kitap, tv ve sosyal medya. klasik kitap okuru artık yok. yerinetv geçti. tv’nin yerine sosyal medya geçiyor.
kitabın sonu geldi mi? hayır. tv’nin sonu gelecek mi? o da hayır? çünkü, son denilebilecek bir şey kalmadı. artık, son yok.
sosyal medya, sonu olmayan araçlardan en yeni olanı. hızla yayılıyor.
öyle bir teknoloji ki kendi kendini oluşturuyor, yönetiyor ve kuruyor. bir müdür yok. kendi kendini yönetiyor.
nereye kadar?
leibniz’in sorduğu sorunun tam tersi: “bir şeyler olması gerekirken neden hiçbir şey olmuyor?”
ekran, daima açık ve bir şeylerin olması bekleniyor. sosyal medya kullanıcı yeni bir sınıf üyesi, beklenti sınıfının üyesi.
varlık yok hiçlik var.
macedoniofernandez: “hiçlik de dahil olmak üzere hiçlik konusunda, yalnızca hiçlik konusunda ama tamamiyle değil her şey araştırılabilir. hiçlik konusunda daha ileri gidilerek hiçliğin sahip olduğu pek çok ince ayrıntıya kadar gidilebilir”.
herkesin herkes olabildiği kimlik değiştirebildiği bir boyut. bir paradoks var: bazı kavimlerin ana dilde konuşma haklarını aradığı zaman dilimi ile aynılık.

selâm ile.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder