10.05.2012 12:59
‘Zekânı dostlarına karşı
kullanma’. Dr. Nurettin Topçu.
Geçersiz bir varsayım: Dünya, Internet
ile küçük bir köy hâline geldi.
Bir tek dünya var. Dünya, kimseye ait
değil. Tapu kayıtları, geçicidir. Ordular, teknolojinin bir fonksiyonudur.
Generaller de vurulabilir.
Bir: Internet ile yakına getirilen şey
hâlâ uzakta olabilir. İki: Çok yakında olan uzaklaşıyor olabilir.
Bir tek dünya yok. Ne kadar insan var
ise, o kadar dünya olmalı. Ayrı dünyalar, parmak izleri, yol ve yöntem.
Cezmi Ersöz’ün yazdıklarının tamamını
gözden geçirdim.
Büyük bir karanlık dünyada, kaybolmuş
iyi yürekli insanların yaptıkları fenalıklar, cennetten kovulan insan önüne
geleni harcıyor, hesaplar bir türlü tutturulamıyor, kötülükler, kötülükler ve
kötülükler, insan sürekli kötülüklere maruz kalıyor, iyi yürekli annelerin
yufka, tandır ekmeği, tirit ile beslediği büyüttüğü anne kuzuları büyük şehre
geliyor, hep bildiği öteki insanlarla karşılaşıyorlar, birbirlerine durmadan
fenalıklar yapıyorlar, kötülüklerin kaynağı belli değil, iyi kalpli insanların
birbirlerine yaptıkları fenalıkların nedeni belirsiz, kötülük için yapılan
kötülükler söz konusu oluyor, insan teki bir türlü işin içinden çıkamıyor,
annelerinden aldıklarını kaybediyorlar, bazlama, tarhana çorbası, turşu yok,
yüzeyselleşiyorlar ve şehirler çok dar sokaklardan oluşuyor, kurtuluş yok ve
kimse eve dönemiyor.
Cezmi Ersöz’ün kitapları İngilizce,
İspanyolca dillerine çevriliyor. Haberi, Cezmi Ersöz, verdi. Gerçekleşmeleri,
hâyâl edemediğini söyledi. Londra, New York ve Peru’da imza günleri olacak
imiş.
İmza günü, ne demek oluyor? Ve Londra
ve New York’tan sonra Peru kelimesi yerine Lima olabilir, Lima mı?
Dünya, bilinmeyen bir dünya.
Heidegger: “İnsan en büyük mesafeleri en
kısa zamanda geride bırakıyor. En büyük mesafeleri geride bırakıyor ve böylece
her şeyi en kısa menzilde kendi önüne getiriyor. Ama her türlü uzaklığın böyle
harala gürele ortadan kaldırılması yakınlığı getirmiyor; çünkü yakınlık
mesafenin indirgenmesi değildir. Filmdeki görüntüdeki ya da radyodaki
seste, mesafe bakımından hiç uzağımızda olmayan bir şey, yine de uzak olabilir.
Mesafe bakımından hayâl edilemeyecek kadar uzakta olan bir şeyse, bize yakın
olabilir. Ortadan kaldırılmış mesafe kendi başına yakınlık değildir. Büyük
mesafe de uzaklık değildir”.
Selâm ile.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder