cemil ipekçi neden baudrillard’ı okumuyor?


 25.07.2012 00:01


 “moda, reklâm, nude-look, çıplak tiyatro, strip-tease. karşımıza her yerde bir boşalma mekanizması (ereksiyon) ve iğdiş edilme(castration) üzerine oturtulmuş bir sahne-draması(scenodrame) çıkmaktadır”.baudrillard.

neden okusun ki?
hürriyet var! istediğiniz kadar konuşabilirsiniz. konuşmak serbest!
heraklitos, savaşın akıl ilkesini izlemeyi önerir. uzlaşmazlığın vahşiliğini kabul et. onaylama. ama gör.
onaylamak, korkunç bir doktrindir. iradenin, teslimiyeti anlamına gelir. onaylayıcı, olan, olmuş olan her şey karşısında rıza gösterir. her şeye razıdır. o’na göre, olan olmuştur, çünkü olması gerekiyordur.
çatışma, gerçektir. iç dünyada ve dışarıda.
modacı olarak bilinen cemil ipekçi, islâmın aslının modern bir din olduğunu söyledi. modernite o kadar onaylanmış ki, her şey, din dahil, o’nunla ölçülüyor.
korkunç!
bir müzik var. içsel uyumun müziği o. çatışma kaynağı olan dış bilginin devre dışı kalması durumunda, hissedilen müzik.
dışarıda gürültü var. iç dünyası karışık olanlar gürültüyü içselleştirenlerdir. içeridekinin yerine dışarıda ne varsa alıp koyanlar. feraset sahibi bunu yapmaz.
feraset kelimesi yeni kuşakların bildiği bir şey değildir. bilmemeleri gerekiyordu. bilmiyorlar. asıl varlık konusu kendini ve başkalarını harcamak olan bir kuşak, feraset kelimesinin karşılığını sözlükte aramalı. bulduğunda da o’nun anlamsız olduğuna karar vermeli. 
çetin altan’ın teorisine göre, cemil ipekçi’nin baudrillard’ı okuması kârlı değildir. cemil ipekçi ile baudrillard, kelimelerinin bir önemi yok. teori, herkes için geçerli.
yalnızca para ve/ veya zorun etkin olduğu bir zamanda kelime nedir ki?

selâm ile.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder