25.07.2012 00:01
“moda, reklâm, nude-look, çıplak tiyatro, strip-tease. karşımıza her yerde bir boşalma mekanizması (ereksiyon) ve iğdiş edilme(castration) üzerine oturtulmuş bir sahne-draması(scenodrame) çıkmaktadır”.baudrillard.
neden okusun ki?
hürriyet var! istediğiniz kadar
konuşabilirsiniz. konuşmak serbest!
heraklitos, savaşın akıl ilkesini
izlemeyi önerir. uzlaşmazlığın vahşiliğini kabul et. onaylama. ama gör.
onaylamak, korkunç bir doktrindir.
iradenin, teslimiyeti anlamına gelir. onaylayıcı, olan, olmuş olan her şey
karşısında rıza gösterir. her şeye razıdır. o’na göre, olan olmuştur, çünkü
olması gerekiyordur.
çatışma, gerçektir. iç dünyada ve
dışarıda.
modacı olarak bilinen cemil ipekçi,
islâmın aslının modern bir din olduğunu söyledi. modernite o kadar onaylanmış
ki, her şey, din dahil, o’nunla ölçülüyor.
korkunç!
bir müzik var. içsel uyumun müziği o.
çatışma kaynağı olan dış bilginin devre dışı kalması durumunda, hissedilen
müzik.
dışarıda gürültü var. iç dünyası
karışık olanlar gürültüyü içselleştirenlerdir. içeridekinin yerine dışarıda ne
varsa alıp koyanlar. feraset sahibi bunu yapmaz.
feraset kelimesi yeni kuşakların
bildiği bir şey değildir. bilmemeleri gerekiyordu. bilmiyorlar. asıl varlık
konusu kendini ve başkalarını harcamak olan bir kuşak, feraset kelimesinin
karşılığını sözlükte aramalı. bulduğunda da o’nun anlamsız olduğuna karar
vermeli.
çetin altan’ın teorisine göre, cemil
ipekçi’nin baudrillard’ı okuması kârlı değildir. cemil ipekçi ile baudrillard,
kelimelerinin bir önemi yok. teori, herkes için geçerli.
yalnızca para ve/ veya zorun etkin
olduğu bir zamanda kelime nedir ki?
selâm ile.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder