01.08.2012 00:07
“ismet özel’in yazının
ortalarında söylediği ‘kartezyenlik’ bana biraz abartılmış gibi geldi, bizim
topluluğun daha bir dolu boyutu mekik’i var. ama adamın haklı olduğu yönler de
var doğallıkla. genç şairleri düşündürteceğini sanmıyorum çünkü, genellikle son
toplumsal oluşumlar iyice afallatmıştır onları, başta olması gereken şiire sıra
gelmez”. ece ayhan.
rahmetli sadun aren, sosyal olayın faili
bilinçsiz varsayılamaz, demişti. yapıcı, bilinçsiz olabilir. bunun bir önemi
yok. önemli olan, failin bilinçsiz varsayılamaz olmasıdır.
insan teki eylemlerinde bilinçsizlik
cezayı hafifletici bir unsur olarak görülebilir. görülür değil görülebilir.
sosyal olay, iktidarda gizlenmiş olan
insan tekinin fiilidir. a partisi tarafından iktidar makinesinde
görevlendirilen insan teki b partisinde icraatlarına devam edebilir. b partisi,
insan tekinin b partisi lehine çalıştığına inanır. öyle değildir. insan teki,
kendi hesabına çalışır, çalışıyordur.
batı’da insan teki kendi halkını soymak
hakkına sahip değildir. doğu’da insan teki kendi insanına karşı namussuzluk
yapmayı normal sayar.
doğu batı genellemesinin geçici olarak
doğru olduğunu varsayalım.
doğu’da bir hakikat tuhaf bir oluşuma
neden olur. hakikat, acıma’dır. oluşan şey, soygun’dur.
bireyin toplum karşısında zayıf olduğu,
zayıf tutulduğu topluluklarda soygun bir suç değildir. bir sermaye birikim
modelidir.
şurada bir şey var, haberinin karşılığı
olarak, o da bir şey mi asıl sen şu olaya bak, yaklaşımı bir tür
meşrulaştırıcıdır. sonsuza kadar giden kıvrımlar arasında kıvrımın şekil ve
anlam olarak kaybolması. o, artık o değildir.
şüphesiz gayri iradi olarak.
ilginç olan: kapitalizm karşıtı olarak
kendilerini adlandıran küçük gruplar, soygun modeline karşı değildirler. karşı
görünmelerinin nedeni, sırada beklerken canlarının sıkılmasıdır.
selâm ile.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder