an-arşi olarak iktidardan yana olmak




 23.11.2012 00:01

 “bir kum zerreciğinden dünyayı görmek”. blake.

politik ekonomi olarak işleyen bir düzen. piyasa düzeni.  mal ve hizmet akımları ile para akımı. bir yanda. diğer yanda, şiir. doktrin/ ideoloji.
görülen ile görülen karşısında söylenen.
batı’da insan tekinin nasıl kazıklandığı/ kazıklanacağı açıktır, bilinir ve model işler.
türk tipi modernleşme suikastlerle ilerliyor.
geneleği /kurumsal kültürü olan batı orijinli bir banka, türkiya’ya geldiğinde, sürpriz kazıklamalar yapıyor. hukuk yok. o hâlde ilkel sermaye birikimi mümkündür!
tüketici hâkkı mı?
tüketici ve hâk, iki problemli kelime. bir: tüketici, iktidardan/ bankadan yana. kendini kazıklayana baş kaldıramıyor.  tüketici mesela devlet ile banka’yı aynı varsayıyor. iki: birey bir hâyâli birim olarak var ve aslında yok.
amerika’daki tüketici hareketi bir iki kişinin kahramanlığı ile başladı. amerika’da tüketici patron sayılıyor.
karar/ tercih ile refah ilişkisi.
gelecek görülemediğinde tarih yorumlanır, yorumlanıyor.
insan erteleyen bir varlık. mesafe koyan.
son-suz kendini tıkanma durumunda belli ediyor.
 insan yerinde saymaya başladığında mesafe ile ilgilenmeyi tercih ediyor.
15 yıl babalık yapmış baba dönemini 75 sene sonra/ başka bir dünyada 15 sene tartışmak soyluluk değildir.
ne yapmayı düşünüyorsunuz?
heidegger’e göre, the soru felsefi olarak en zor sorudur. hem yapmak fiili hem de düşünmek fiiline dair bir soru olduğundan.
bbc, kongo demokratik cumhuriyeti’ndeki sivil savaş görüntülerini veriyor, verdi. iktisat savaşı. bile bile cepheleşme. bir inatlaşma. zamanın tamamen dışında/ hiçbir yerde karşılığı olmayan bir konuda ve herkesin her şeyi bildiği sanısının oluşturduğu inatlaşma.
kongo demokratik cumhuriyeti’nin genç savaşçıları heidegger okudu mu?
ulus baker: “her heidegger okuması insanı ‘nedensel’ üzerine düşünmeye götürür. filozoflar, ‘metafizik’ bir nedensellik ilkesini çoğu zaman kategoriler arasında sayarlar. aristoteles’ten kant’a kadar. ‘teknoloji sorunu’ üzerine yazısında heidegger, ‘nedensellik’ olanda bir kör nokta tespit eder: tartışma, kant’ın ünlü ve çoğu zaman yanlış yorumlanmış metni ‘negatif büyüklükler üzerine’den izler taşıyor”. 
son fikri ile son-suz imgesine yakınlaşmak bir deneyim olarak kavrayıştır.
insan kavradıkça hiçliğe yaklaşıyor.

kalbî selâm ile. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder