21.11.2012 00:13
“her iktidar, prens’in hâkimiyeti ve halkın
kurban edilişi’ne dayanır”. baudrillard.
sanatçı, konuşamayan/konuşmayan
adamdır. yaptıklarını anlatmayan, kendini anlatmayan.
türk toplumu bir mutasyona uğradı.
eski iyi adamlar artık yok. onlar,
çağan ırmak’ın söylediği şekilde, beyaz atlara binip gittiler. şimdiki adamlar,
birbirlerini gördüklerinde, sen kimsin, sorusunu soran yabancılar. yerlilerin
yerini gasp ettiler. ikili hayat yaşayanlar.
samimi /olağan adam müslüm baba bir
âşk/ millet adamı. 12 eylül darbesi ile yaralı âşkın/ milletin.
iktisat’ın politika’nın
yoğunlaştırılmış şekli olduğu varsayımı ile âşk/millet, 12 eylül/ para darbesi
ile vuruldu.
müslüm baba, mutasyon öncesi devreden
kalan bir kalıntı. yeni’ye dahil olmadı. kullanılmış olabilir. yalnızca
aldatılanların iyi olduğu bir yer/zamanda istatistiki olarak normal sayılır.
iktisadi düzende belirleyici olan,
sermaye birikimi ve artı değerin elde edilme biçimi. kültürel göstergeler
düzeninde belirleyici olan ise harcama’dır. hâksız/ vergisiz elde edilen gelir,
estetik için harcanmadı, harcanmıyor. modernlerin acısı büyük. beceremediler.
becerttirilemediler.
arabesk müzik, aşağıdan geldi. bir
meydan okuma olarak. iktisadi/siyasal iktidar karşıtı bir şekilde. sessizce.
arabesk müzik burjuvazinin/ iktisat
seçkinlerinin bir yapıtı değil. the yapıt, kaybeden bir milletindir. ideoloji
sayesinde yaşadığı hâyâli yerde kaybeden / kaybetmeye mahkûm olan
köylünün.
yerli/ adil olmadığını sezgisel olarak
idrak ettiği sosyal sistemin dışında kalmayı tercih eden köylü bir tür kaçak
hayat’ın hâyâli ile yaşar. düzene meydan okuyan sözler, hareketli müzik ve
parlak kumaşlı takım elbiseli kibar adam hâyâli dünyanın kralı olarak
onaylanır.
samimi/ olağan adam müslüm baba,
sömürülen/ aşağılanan/ yok sayılan insanların insanların prestij sahibi
olmalarının en önemli aracı sayılan aylaklık kültürünün olağan eseri/ bayrağı.
ötekilerden farkı, kendini oluşturan hariçtekilerin dahil olmadıkları düzene
iktisadi artıktan pay aldıktan sonra bile dahil olmayı reddetmesi. ikili
hayatın reddi. bir ihanetin değil, ortaklıkları olan insanlarla aynılığın
oluşturduğu içlilik.
baba’nın ‘kötü kullanılmış’ bedeni
yoğun bakımda. dua edeceğim.
selâm ile.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder