samimi /olağan adam müslüm baba



 21.11.2012 00:13

 “her iktidar, prens’in hâkimiyeti ve halkın kurban edilişi’ne dayanır”. baudrillard.

sanatçı, konuşamayan/konuşmayan adamdır. yaptıklarını anlatmayan, kendini anlatmayan.
türk toplumu bir mutasyona uğradı.
eski iyi adamlar artık yok. onlar, çağan ırmak’ın söylediği şekilde, beyaz atlara binip gittiler. şimdiki adamlar, birbirlerini gördüklerinde, sen kimsin, sorusunu soran yabancılar. yerlilerin yerini gasp ettiler. ikili hayat yaşayanlar.
samimi /olağan adam müslüm baba bir âşk/ millet adamı. 12 eylül darbesi ile yaralı âşkın/ milletin.
iktisat’ın politika’nın yoğunlaştırılmış şekli olduğu varsayımı ile âşk/millet, 12 eylül/ para darbesi ile vuruldu.
müslüm baba, mutasyon öncesi devreden kalan bir kalıntı. yeni’ye dahil olmadı. kullanılmış olabilir. yalnızca aldatılanların iyi olduğu bir yer/zamanda istatistiki olarak normal sayılır.
iktisadi düzende belirleyici olan, sermaye birikimi ve artı değerin elde edilme biçimi. kültürel göstergeler düzeninde belirleyici olan ise harcama’dır. hâksız/ vergisiz elde edilen gelir, estetik için harcanmadı, harcanmıyor. modernlerin acısı büyük. beceremediler. becerttirilemediler.
arabesk müzik, aşağıdan geldi. bir meydan okuma olarak. iktisadi/siyasal iktidar karşıtı bir şekilde. sessizce.
arabesk müzik burjuvazinin/ iktisat seçkinlerinin bir yapıtı değil. the yapıt, kaybeden bir milletindir. ideoloji sayesinde yaşadığı hâyâli yerde kaybeden / kaybetmeye mahkûm olan köylünün. 
yerli/ adil olmadığını sezgisel olarak idrak ettiği sosyal sistemin dışında kalmayı tercih eden köylü bir tür kaçak hayat’ın hâyâli ile yaşar. düzene meydan okuyan sözler, hareketli müzik ve parlak kumaşlı takım elbiseli kibar adam hâyâli dünyanın kralı olarak onaylanır.
samimi/ olağan adam müslüm baba, sömürülen/ aşağılanan/ yok sayılan insanların insanların prestij sahibi olmalarının en önemli aracı sayılan aylaklık kültürünün olağan eseri/ bayrağı. ötekilerden farkı, kendini oluşturan hariçtekilerin dahil olmadıkları düzene iktisadi artıktan pay aldıktan sonra bile dahil olmayı reddetmesi. ikili hayatın reddi. bir ihanetin değil, ortaklıkları olan insanlarla aynılığın oluşturduğu içlilik.
baba’nın ‘kötü kullanılmış’ bedeni yoğun bakımda. dua edeceğim.

selâm ile.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder