bir yolcunun kaybolması bir varoluş suçudur



20.11.2012 00:00


“düşünmek, yaşamaktır”. cicero.
müthiş bir güvensizlik çağı.
güvensizlik bir mermi, bomba, füze, nükleer bomba. toplum artık yok. bilinen toplum yok edildi. iç savaş, müdahale, iktisadi vurgun, kafa karıştıran bombalar.
bilinç, güvensizlik tarafından yaralandı.
yaralı bilinç aşık olamaz. tedirgin.
millet kelimesini en son ne zaman duydunuz?
aziz türk milleti, yüce türk milleti, türk milleti adına, kahraman türk milleti, büyük türk milleti.
iktisatın politikanın öteki yüzü olduğuna dair tarihi gerçeklik.  saklanmalı.
prens, ilk yayınlandığında olay oldu. makyavelli’nin the sırrı açığa çıkardığına dair fikir oluştu. makyavelli, cezalandırıldı.
bilmek, yoktur. bilmek, adında bir fiil yoktur. olan şey, yorumlamak. yorumlamak, son derece, politik bir eylemdir.
einstein, tıpkı makyavelli gibi, yorumladı.  yapılan, yorumlamak.
belirsizlik devresinde, rahmetli ömer lütfi mete ile karşılaştık. ömer lütfi mete ile hiç yüz yüze gelmedik. ispanya’da yaşıyordum. ömer lütfi mete ile iki email değiş tokuşuından sonra tanıdık olduğumuzu idrak ettik. dünya çölleşti. ömer lütfi mete, allah var/ gam yok, dedi.
bir yolcunun kaybolması bir varoluş suçudur. 
yolcu yolculuk bilinci olan kişidir. bir bilinçle mümkün.  ânlık ve her ân olan bir bilinç. yolda olduğunun bilincinde olmayan kaybolduğunu fark edemez.
ömer lütfi mete, bilinçli idi. ah muhsin ünlü, ömer abi’nin işleri vardı, dedi.
bu dünyada işleri olmak, iş uydurmak değil. hâyâli işler değil.
söylemene gerek yok, söylediklerinden işlerinin olduğu/ olmadığı anlaşılıyor.
güvensizlik, insanı hakikatten uzaklaştırır. hâyâli meşguliyetlerle insanı yerinde saydırır.
her âlanda özgürlüğün patladığı hâyâli bir devrede insanlık büyük bir belirsizliktedir. kapitalizmin baronları, savaş istiyor.
ve savaş, insan bilincini yavaş yavaş yok ediyor. tam bir teslimiyet ve çıkışsızlık bilinci.
baudrillard: “tüm temsil ve karşı-temsil modellerinin göklere çıkarılması. bu tam bir orjidir; gerçeğin, ussalın, cinselin, eleştirel ve karşı eleştirelin, büyümenin ve büyüme hızının orjisidir. nesne, gösterge, ileti, ideoloji ve zevklere ilişkinn sanal üretim ve aşırı üretim yollarını katettik. şimdi her şey özgür, kartlar açıldı ve hep birlikte asıl sorunla karşı karşıyayız: orji bitti, şimdi ne yapacağız?...artık hiçbir şey sona ererek ya da ölümle yok olmuyor; hızla çoğalarak, sirayet ederek, doygunluk ve şaffaflık yoluyla, bitkinlik ve kökü kazınma yoluyla, simülasyon salgını ve ikincil varoluş olan simulasyon aktarılması yoluyla yok oluyor her şey. artık ölümcül bir yok olma biçimi değil, ‘fraktal’ bir dağılma biçimi vardır”.
fraktal: sünger, kar tanesi gibi parçalandıkça benzer motifler sergileyen doğal nesnelere verilen ad. kendine benzeme özelliği gösteren karmaşık geometrik şekillerin de ortak adıdır.
bu/ bu böyle değil/ şöyle, tarzı artık yok. doğrudan eylem/ söz, artık yok. sistemlerde hem merkezden kaynaklanan bir zorlama hem de bir dış merkezlilik var.
bir tür yeni karmaşa.
gam için gerekçe yoktur. iş, vardır.

selâm ile. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder