30.12.2012 00:01
‘osmanlı burjuvaya böyle yenildi’. ergin günçe
nsanların birbirlerini
öldürdükleri bir yer var. bilerek. suç değil, bir hayat tarzı. insan, insanı
yavaş yavaş öldürür. öldürülen toprağa acele ile gömülür. bir dirilme ihtimâli
varmış gibi.
afrika’da yalnızca kendi
aşiret üyelerini ‘insan’ olarak adlandıran vahşiler vardır. öldürmek için
gerekçe.
ötekileri insan olarak
görmemek, insan dışı varlıklar olarak tarif etmek, böcekleştirmek! farklı
olanları öldürmeliyiz! onlar insan bile değil. ve insanlığın geleceği için
tehlikeli barbarlar!
afrika, problem değil;
ırkçılık, modern bir olay. ırkçılık, bir mikro ayırımcılık. makro ayırımcılık,
farklı olanın yok edilmesidir.
foucault, modernleşmenin
başlangıcında delilerin toplumdan ihraç edilme biçimini çözümledi.
ihraç, modern devre
teknolojisidir. dışlamak, kapatmak, ötekileştirmek.
modernite, insanı
öldürdü. ölen, insandır.
insanlık; bir tarihsel
olay olarak insanlık, modern devrede, yalnızca sermayenin bir nesnesidir. ekmek
parası için bir şey yapmak neden kutsal olsun? ekmek parası için suç işlemek!
sermayenin taleplerini
kabûl eden insanlar, sermayenin izin verdiği kadar hâk sahibidirler. Bilmeden.
semaye nedir? sermayenin
davranış dinamiği üzerine gözlemler, sermayenin ittifak kurduğu kesimler/
sınıflar, sermayenin iktidar ile ilişkisi, sermayenin ikna ve zor kullanma
teknolojileri?
bilmek gerekmiyor.
modernite bir sermaye
rejimidir.
kölelik, devam ediyor.
fark, kölelerin kendilerini özgür olarak görmeleri. bir görüş bozukluğu.
insan hâkları yok
edildikten sonra bir insan hakları bildirisi yayınlanır. ilginç, değil.
ilginç olan, insan
haklarının olmadığı bir yerde / zamanda, insan hakları ideolojisine insanların
inanmasıdır.
farkında olmayan memur,
en iyi memurdur.
insanın ölmesini gerekçe
gösteren, yalan söyler, iftira atar ve köpekleşir. meşru bir ortam elde
ettiğini sanır.
ekmek parası için
ahlâksızlık bittabii ki gerekçe olamaz.
selâm ile.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder