kişisel işler rejimi

 10.02.2013 00:00

“artık sürüp gitmeyecek tek bir sınır vardır: mahvoluş”. benjamin.

çalışanlar iki sınıftır. bir, kendi hesabına çalışanlar. iki, soyut kavramlar için çalışanlar.
birinciler versus ikinciler. sınıf savaşı.
birinciler, var. adamın babası, birinci ile ilgili olmamış. adam, taştan geliyor. taştan gelen bir adam için soyut kavramlar yoktur. para için her şeyi yapar. fahişelik, para için yapılan her türlü insan faaliyetinin doğru adıdır. yalnızca para için yapılanlar.
âşk. âşk için yapılan, insan faaliyetidir. âşk soyut kavramlardır.
soyut kavramlar. tanrı, adalet, ahlâk, edebiyat, estetik ve teori, prensipler, tarih ve şiir.
birincilerin herhangi bir sorumluluğu olmaz. adaletsiz yerlerde kurulan düzenlerde, ihlâl yapmak bir gelenektir. yasa dışı olabilir, olmayabilir. hukuk olmadığından yasa dışı ile yasa içi arasında fark yoktur. para hareketleri kontrol dışıdır. vergi alınmaz. birinci, memurdur. yalnızca kendini oraya getirenlere karşı vazifeleri vardır. millete karşı değil. insanlığa karşı değil.
birinci sınıftakilerin vicdanı, birkaç kişiliktir. yalnızca sınıftan atıldıklarında insandırlar. firavunlar burada. zalimler, tetikçiler, rüşvetçiler, beyinsizler, yalancılar, dikkatsizler, torpil yapanlar. haysiyetsizler ve şahsiyetsizler.
ikinciler, gelenek içindeki insanlardır. bir meslek var ve adam mesleğin geleneği içinde. hukuk. ikinciler, soyut kavramlarla var olurlar. allah, anne, ahlâk, vatan, tarih, şiir, edebiyat, estetik, adalet, teori, prensipler ve söz.
mesele sınıf meselesidir.
türkçülük, aydınlanmacılık/ sosyalizm ve müslümanlar/ islamcılık doktrinleri, türklerde yalnızca bir doktrin olarak kullanılır.
türkçüler, aydınlanmacılar/sosyalistler, müslümanlar/ islâmcılar, birinci grupta ya da ikinci grupta olabilir. hiçbir doktrin sahibi kendiliğinden bir yerde değildir.
uzaklaşmak bir insan eylemi oluyor.
benjamin: “veda edenin sevilmesi ve kadar daha kolaydır! çünkü uzaklaşan kişi için, gemiden ya da trenin penceresinden sallanan o varla yok arası bez parçasının beslediği alev daha saftır. uzaklık, gözden kaybolmakta olanın içine bir boya gibi işler ve onu munis bir kora çevirir”.
munis.
şeytan karşımıza ayet okuyan bir müslüman şeklinde çıkabiliyor, çıkar. teorik bir engel yok. pratikte görüldü.

selâm ile. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder