10.02.2013 00:00
“artık sürüp gitmeyecek tek bir sınır vardır: mahvoluş”. benjamin.
çalışanlar iki sınıftır.
bir, kendi hesabına çalışanlar. iki, soyut kavramlar için çalışanlar.
birinciler versus
ikinciler. sınıf savaşı.
birinciler, var. adamın
babası, birinci ile ilgili olmamış. adam, taştan geliyor. taştan gelen bir adam
için soyut kavramlar yoktur. para için her şeyi yapar. fahişelik, para için
yapılan her türlü insan faaliyetinin doğru adıdır. yalnızca para için
yapılanlar.
âşk. âşk için yapılan,
insan faaliyetidir. âşk soyut kavramlardır.
soyut kavramlar. tanrı,
adalet, ahlâk, edebiyat, estetik ve teori, prensipler, tarih ve şiir.
birincilerin herhangi
bir sorumluluğu olmaz. adaletsiz yerlerde kurulan düzenlerde, ihlâl yapmak bir
gelenektir. yasa dışı olabilir, olmayabilir. hukuk olmadığından yasa dışı ile
yasa içi arasında fark yoktur. para hareketleri kontrol dışıdır. vergi alınmaz.
birinci, memurdur. yalnızca kendini oraya getirenlere karşı vazifeleri vardır.
millete karşı değil. insanlığa karşı değil.
birinci sınıftakilerin
vicdanı, birkaç kişiliktir. yalnızca sınıftan atıldıklarında insandırlar.
firavunlar burada. zalimler, tetikçiler, rüşvetçiler, beyinsizler, yalancılar,
dikkatsizler, torpil yapanlar. haysiyetsizler ve şahsiyetsizler.
ikinciler, gelenek
içindeki insanlardır. bir meslek var ve adam mesleğin geleneği içinde. hukuk.
ikinciler, soyut kavramlarla var olurlar. allah, anne, ahlâk, vatan, tarih,
şiir, edebiyat, estetik, adalet, teori, prensipler ve söz.
mesele sınıf
meselesidir.
türkçülük,
aydınlanmacılık/ sosyalizm ve müslümanlar/ islamcılık doktrinleri, türklerde
yalnızca bir doktrin olarak kullanılır.
türkçüler,
aydınlanmacılar/sosyalistler, müslümanlar/ islâmcılar, birinci grupta ya da
ikinci grupta olabilir. hiçbir doktrin sahibi kendiliğinden bir yerde değildir.
uzaklaşmak bir insan
eylemi oluyor.
benjamin: “veda edenin
sevilmesi ve kadar daha kolaydır! çünkü uzaklaşan kişi için, gemiden ya da
trenin penceresinden sallanan o varla yok arası bez parçasının beslediği alev
daha saftır. uzaklık, gözden kaybolmakta olanın içine bir boya gibi işler ve
onu munis bir kora çevirir”.
munis.
şeytan karşımıza ayet
okuyan bir müslüman şeklinde çıkabiliyor, çıkar. teorik bir engel yok. pratikte
görüldü.
selâm ile.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder