araç iletidir


 18.06.2012 00:20
“öyle uzağa gitmeye gerek yok, yakın çevremizde büyük bir yanlışlık yapılıyor”. ece ayhan.

tüketim toplumunu oluşturan/ yönlendiren medya ve sosyal medyadır.
türklerde özel tv kanallarının hukuk dışı bir şekilde yayına başlatıldı. bir. iki: eski solcular, edebiyatçılar reklamcı oldu. üç: bir eski mit müsteşarının söylediği, memlekete komünizmin gelmesine neden olacak kadar etkili magazin programları, gırla yayınlandı. üç. dört: haber, üretildi. haber, sürekli güncelleştirildi. aynı haber, gösteri tarzında dramatikleştirildi, günceldışılaştırıldıve gösterge hâline getirildi.
gösterge oluşturmak/ yönlendirmek daha iktisadidir.
türklermübalağa etmeye bayılır.
bir şeyi alıp olmadık miktar, değer/ ölçüde olmadık yerde kullanmak. zamanboyutunu yok saymak.
o bir şey mi asıl sen şu olaya bak! sonsuza doğru giden bir sayılamazlar listesi.
röportaj yapmak için adam yaratmak, flaş haber, yatak odası görüntüleri, kurgulanmış kanıt-belge, akıl mantık ve akıl dışı ilişkiler zinciri, insani duyguların insanlık suçlarında kullanımı, bürokrasinin ayak kaydırma teknolojisindeki informatik devrim, ölçüsüz bir gasp teknolojisi ve fırsatları değerlendirmek.
medya tüketimin yükseltilmesinde işlev sahibidir, haberleşmede değil.
bir kelime/nesne dolaşıma girdiğinde ışık hızında yayılması tarzsızlıktandır. herkes o’nu kullanmak zorunda! o, iyi!
trajik ikilik yaşanıyor.
tüketimin metafiziği ile hakikat arasındaki savaşta insanların parçalanmadan kalmaları mümkün değildir.
konuşma, düşünme, yetenekleri gibi tekrarlama yeteneği de alışkanlığa dayanır.
tüketim bir konuşma biçimidir. akılla, tarihle ilişkilendirilmiş, tek nesnel gerçeklik olarak inanılan bir biçim.
tüketim dilini konuşmanın evrensel bir zorunluluk olduğuna insanların inandırılması gerekiyordu. millet fikri yerine yeni bir kollektif bilinç inşaasının oluşturulması ve insanların bir ‘bolluk’ toplumunda yaşadıklarına iknâ edilmeleri.
öylede oldu.

selâm ile. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder