18.06.2012 00:20
“öyle uzağa gitmeye gerek yok,
yakın çevremizde büyük bir yanlışlık yapılıyor”. ece ayhan.
tüketim toplumunu oluşturan/
yönlendiren medya ve sosyal medyadır.
türklerde özel tv kanallarının hukuk
dışı bir şekilde yayına başlatıldı. bir. iki: eski solcular, edebiyatçılar
reklamcı oldu. üç: bir eski mit müsteşarının söylediği, memlekete komünizmin
gelmesine neden olacak kadar etkili magazin programları, gırla yayınlandı. üç.
dört: haber, üretildi. haber, sürekli güncelleştirildi. aynı haber, gösteri
tarzında dramatikleştirildi, günceldışılaştırıldıve gösterge hâline getirildi.
gösterge oluşturmak/ yönlendirmek daha
iktisadidir.
türklermübalağa etmeye bayılır.
bir şeyi alıp olmadık miktar, değer/
ölçüde olmadık yerde kullanmak. zamanboyutunu yok saymak.
o bir şey mi asıl sen şu olaya bak!
sonsuza doğru giden bir sayılamazlar listesi.
röportaj yapmak için adam yaratmak,
flaş haber, yatak odası görüntüleri, kurgulanmış kanıt-belge, akıl mantık ve
akıl dışı ilişkiler zinciri, insani duyguların insanlık suçlarında kullanımı,
bürokrasinin ayak kaydırma teknolojisindeki informatik devrim, ölçüsüz bir gasp
teknolojisi ve fırsatları değerlendirmek.
medya tüketimin yükseltilmesinde işlev
sahibidir, haberleşmede değil.
bir kelime/nesne dolaşıma girdiğinde
ışık hızında yayılması tarzsızlıktandır. herkes o’nu kullanmak zorunda! o, iyi!
trajik ikilik yaşanıyor.
tüketimin metafiziği ile hakikat
arasındaki savaşta insanların parçalanmadan kalmaları mümkün değildir.
konuşma, düşünme, yetenekleri gibi
tekrarlama yeteneği de alışkanlığa dayanır.
tüketim bir konuşma biçimidir. akılla,
tarihle ilişkilendirilmiş, tek nesnel gerçeklik olarak inanılan bir biçim.
tüketim dilini konuşmanın evrensel bir
zorunluluk olduğuna insanların inandırılması gerekiyordu. millet fikri yerine
yeni bir kollektif bilinç inşaasının oluşturulması ve insanların bir ‘bolluk’
toplumunda yaşadıklarına iknâ edilmeleri.
öylede oldu.
selâm ile.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder