16.09.2012 00:08
“uç doğu. anadolu’yu anlatacaktır öğretmen. haritayı asar. bütün sınıf korkmuştur; göller, ırmaklar dökülecektir!”. ece ayhan.
toplantı, zaman kaybıdır. insanlar, bir
araya gelirler. bilirler ve bildikleri, olay’ın bir tiyatro olduğudur.
başkan’ın canı sıkılmıştır. toplantı yapılır. kelimelerin yüzde 95’i anlamsız,
gereksiz, giriş, gösteriş ve saçmadir.
insan, saçma olanı sever.
h&m’de, kasa, müşteri, bir nesne
gördü, nesne bir çöp, sordu, satılık mı?
ismet özel’in teorisidir: türkiya’da
her malın müşterisi olur. piyasa temizler.
disipliner bir alanın birliği
meselesi. mesele bir takım normlarla ilişkilendiriliyor. toplantı tipleri
vardır, sürekli ve süreksiz takipçiler, bin yıldır hazırlıklıdır. sümerler
teknolojisine uygun ve bünye için müsait.
dil, öldürür.
dilbilimin sustimali.
sapkın, soru sorandır.
toplantı’da; umum müdür, her şeyi
bildiğine göre, soru sormamak gerek. sorulan bir soru, umum müdür’ün
umum’luğuna ve müdür’lüğüne yönelik sonsuz bir şiddet olarak kaydedilir.
geçimsiz insaların devlet mekanizmasında ne işi olabilir? bir geçim imgelemi
fabrikası olarak devlet.
söyleyen ne söyler?
bir söyleme yitimi vakasında
iltihaplanan işlevsel sistemlerin önerebileceği herhangi bir şey olmaz.
yalnızca, kaş göz titreşimleri, doğallık kazandırılmış bir şekilde.
söz sırası size geldiğinde,
sümerler’den başlamak ihtimalini yok sayarsınız. ve öteki, sizi tuzağa
düşürdüğünden emin bir şekilde davranır. ya onlar gibi ya da kendiniz gibi
konuşacaksınız.
baba bir varlıktır.
kendiliğinden baba’ya yönelmek ve
ısrarlı bir şekilde, aslında bunların hiçbir önemi yok, asıl mesele sen ve ben
diyalektiğidir, senin yok saydığın, demek.
hediye, mübadele ve ihanetler
komedisinde ciddileşmek, birden ve bilinç dışı bir şekilde. o ân, gerçekten
kopmak mümkün. bir ân.
hâyâli bir senaryodan söz etmek.
senaryo, nasıl olabilir?
bilinç bile ilginç, diyen ismet özel’in
yaşadığı gezegende yaşamak ağır geliyor.
bakış açısı, her yerde.
bakış açısının yeri konusunda yanılmak
büyük hata.
nesne yaksunluk ve ulaşılmazlık
üzerinden canlı bir şekilde duruyor. bir şekilde.
özne’nin hesabı.
hediye ile zehir arasında komedi.
haz ilkesinin zihinsel işlemleri
yönettiğine dair hipotez.
haz ilkesinin evrensel değil. açık.
zihine uyarıda bulunan iç uyarıcı.
dışsal uyarıcılar sorun değil. içsel
uyarıcılara karşı savunmasızız. zihinsel yaşam olayı yalnızca içsel uyarılardan
değil, bu uyarıcılarla başa çıkmak için yapılan savaştan meydana gelmektedir.
olay bir savaş olayıdır.
selâm ile.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder