üretimin bir anlamı yok!


 04.12.2012 02:05

 ‘dil başkasını anlamamızı önler’. lacan.

kaybolan tüm değerleri kendi çıkarına kullanmak.
klasik olan herşeyin ortadan kalktığı, kalkmakta olduğu ve yerine bir türlü yeni olanın getirilemediği bir zaman diliminde yalnızca kullanıcılar/ ikinci sınıflar / gösterge sahipleri / dışarıdan yeni olanı getirenler/ görünmeyen, bilinmeyen bağlantı ile var olanlar/ hâyâli değer üreticileri.
üretimin bir anlamı yok!
mal, bilgi, teknik, kültür, insanlar, insanlar arası ilişkiler ve idealler yeniden üretiliyor, değiştirilerek.
köken yok. ve hedef de.
piyasa iktisadının değiş tokuş tekniği ile her şey gibi köken değiştirildi. köken yerine tatminsizlik var.
büyük bir alış veriş merkezindeki bir mağazada tüketici kadın, nesneler arasında kayboluyor. genç bir kadın yaklaşıyor kaybolan kadına, yardım edebilir miyim, sorusunu soruyor. ne aradığını bilmeyen tüketici kadın ne aradığını bilemez ve genç kadın ile tüketici kadın arasında, yeni bir değiş tokuş gerçekleşiyor, tüketici kadın mekân bağlamında yerini tespi ediyor, bir nesne tarifi yaparak kaybolmaktan bir kere daha kurtuluyor.
kullanım değeri ortadan kalktı. değişim değeri diye bir şey var. madonna’nın ayakkabıları bir servet karşılığında alınır/ satılır.
tüketici kadın, çok-uluslu moda mağazasında kaybolmakta iken ne aradığını bilemez, imge/ gösterge, kaybettiği bir hakikat, farklılaşma, peşindedir.
üretemediği bir sistemde kendini ifade etmek, üretim için kullanamadığı enerjisini tüketerek kullanmak ve sistem tanımından tamamen uzaklaşmak için sistemin tüketim imkânlarını kullanmak istemektedir.
kapitalizm en çok kadınlarla anlaşır. kapitalizm ve kadın, belirsizlik içerir.
kadın, bilinç altıdır.
kapitalizm, bilinç altında olan şeyleri yeniden oluşturarak sonsuz bir nesne üretmek kapasitesine sahiptir.
tüketici kadın yalnızca mağazada kaybolmuyor, anlam dünyasında kayboluyor. mesele budur.
tüketim anlamı ortadan kaldırıyor.
tüketim toplumunda, harry potter, okunur/ izlenir. özne, nesne ve gereksinim kavramlarının masalsı bir yapıda sunulması talep görür.

 kapitalizmin belirsizlik oluşturdukça kadın programlarının yayılması, aynı dimanik nedeni ile oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder